Zoek op deze website:

Nieuws:

Te koop: Aardbeien trayplanten

Regio Gelderland: Diverse aardbeien trayplanten van de doordragers Fav … »

Fruitmasters´ aandacht voor duurzaamheid beloond met ISO 14001:2015 certificaat

Fruitmasters ontving gisteren het milieucertificaat ISO 14001. Fruitma … »

Fruitmasters investeert in kernactiviteiten voor leden

De Coöperatie Koninklijke FruitmastersGroep U.A. heeft donderdag 21 a … »




Marketing & Communicatie


De afdeling Marketing & Communicatie van de Koninklijke FruitmastersGroep zet zich iedere dag in om de wensen en behoeften van (mogelijke) klanten en toeleveranciers te behartigen. Om deze wensen en behoeften in kaart te brengen voeren we marktverkenningen en marktonderzoeken uit en analyseren we de afzetmarkt voor de organisatie. Op basis van deze uitkomsten wordt gekeken naar de diverse mogelijkheden en de inzetbaarheid daarvan in de markt.

Communicatie naar leden
Fruitmasters is zich ervan bewust dat de communicatie met de leden prioriteit behoeft en dat het in een grote organisatie van belang is om de communicatie met de achterban voorrang te geven. Twee keer per jaar organiseert Fruitmasters praatavonden waarbij leden in discussie kunnen gaan met de directie en Raad van Commissarissen over het te voeren beleid. De praatavonden worden per regio gehouden waardoor het mogelijk is dicht bij huis in relatief kleine groepen met elkaar van gedachten te wisselen. Eenmaal per week wordt naar iedere teler aangesloten bij Fruitmasters een weekbericht verstuurd waarin de laatste nieuwsberichten worden vermeld. Het Fruitmasters Magazine verschijnt elke twee maanden en bevat actualiteiten, algemene, opiniërende- en achtergrondartikelen met interessante informatie en het laatste nieuws op het gebied van fruit in de breedste zin van het woord. Op de website van Fruitmasters is een besloten gedeelte speciaal voor de teler ontworpen. Het besloten gedeelte biedt onder andere ruimte aan applicaties, zoals Aanvoer, Fust en Prijzen. Verder is het mogelijk goederen te koop aan te bieden of te vragen op dit gedeelte van de website.

Generieke promotie
De afdeling Marketing & Communicatie neemt deel aan diverse stuurgroepen aangesloten bij het Groenten Fruit Bureau. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. Sinds 2002 ondersteunen de bekende striphelden Suske & Wiske, Jerom, Lambik en Sidonia met groot succes de producten van Fruitmasters. De actie waarbij de consument kan sparen voor unieke collector items is uitgegroeid tot één van de grootste consumentencampagnes van Fruitmasters in de afgelopen jaren. Naast generieke promotie ontwikkelt Fruitmasters concepten voor haar nieuwe appelrassen, zoals PR-activiteiten en mediacampagnes.

Expertise
Het is van belang nieuwe, maar ook bestaande rassen met succes op de markt te zetten. Hiervoor is een optimale presentatie nodig en een goede communicatie naar de consument. De afdeling Marketing & Communicatie heeft de expertise in huis om ontwerpen van in-store promotiemateriaal, zoals displays en verpakkingen, van begin tot eind te realiseren. Door de aanwezigheid van grafische kennis kan dit proces in-huis, dus met zeer korte lijnen worden uitgevoerd.